نقد و بررسی مزایا و معایب گوشی سامسونگ a12 طبق نظرات کاربران و کارشناسان

نقد و بررسی مزایا و معایب گوشی سامسونگ a12 طبق نظرات کاربران و کارشناسان

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

نقد و بررسی مزایا و معایب گوشی سامسونگ a12 طبق نظرات کاربران و کارشناسان

سامسونگ در سال های اخیر به یکی از غول های محصولات الکترونیکی تبدیل شده است و هر ساله گوشی های مختلفی را برای کاربردهای مختلف روانه بازار می کند. یکی دیگر از محصولات میان رده این شرکت که در نوامبر 2020 معرفی شد و در مدت کوتاهی جای خود را در دل بسیاری از کاربران باز کرد، گلکسی A12 است. از لحظه عرضه این گوشی با انتقادات و نقدهای مختلفی روبرو شد که برخی از آنها منطقی و برخی مصمم به نظر می رسید، همانطور که باید از گوشی میانی انتظار داشت.

با تمام این حرف و حدیث ها این گوشی وارد بازار شد و مورد توجه کاربران قرار گرفت. سامسونگ A12 یک گوشی مقرون به صرفه و اقتصادی است که می تواند نیازهای روزانه شما را برآورده کند. با این حال از او انتظار زیادی نداشته باشید و او را دست کم نگیرید. زیرا این گوشی توسط غول گوشی سازی جهانی ساخته شده است و باید ویژگی های خاصی داشته باشد. می توان گفت گوشی A12 سامسونگ برای افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید گوشی صرف کنند بسیار مناسب است.

در این مقاله نگاهی به سخت افزار، نرم افزار و مشکلات این گوشی می اندازیم و هر یک از ویژگی ها را در دسته مزایا و معایب آن قرار می دهیم. همچنین در مقایسه با همتایان خود که نقش انسان را ایفا می کنند، این خانه ها را در رده مزیت یا مضرات قرار خواهیم داد. اگر قصد خرید این گوشی را دارید توصیه می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ A12: بدنه آن پلاستیکی است اما طراحی منحصر به فردی دارد و برای همه مناسب است.

معمولاً بسیاری از کسانی که از گذشته تا به امروز مشتری دائمی سامسونگ بوده اند، مدعی هستند که ویژگی های اصلی آن طراحی خاص و ظاهر جذاب آن است. این ویژگی اصلی امضای سامسونگ است که سعی می کنند در تمام گوشی های خود رعایت کنند و هر گوشی را به شکلی خاص و زیبا طراحی کنند. گوشی سامسونگ A12 نیز از این ویژگی بی بهره نیست.

سامسونگ A12 با وزن 205 گرم، یک گوشی تقریبا سنگین به حساب می آید. به علاوه ابعاد آن 164*75.8*8.9 است و برای اکثر افراد گوشی بسیار راحتی خواهد بود. سامسونگ در سال های اخیر استفاده از ترکیب شیشه و فلز را برای خود رسمی کرده است اما این گوشی چیز جدیدی نیست.

یکی از دلایل اصلی قیمت پایین آن استفاده از قاب پلاستیکی است که می توان آن را نقطه ضعفی دانست. اما اصلی‌ترین چیزی که مزایا و معایب ترازو را تغییر می‌دهد، در بخش برنامه های گوشی سامسونگ a12 نیز خوب اجرا میکند فشردگی پلاستیک به کار رفته در بدنه سامسونگ A12 است که شما را مجبور می‌کند گوشی را بسیار محکم در دست بگیرید. در سمت راست این گوشی دکمه های تنظیم صدا و پاور و در سمت چپ شیار سیم کارت قرار گرفته است. ورودی کابل Type-C نیز در پایین گوشی و در کنار جک 3.5 میلی متری هندزفری قرار دارد.

طراحی این گوشی نسبت به مدل قبلی خود مدرن تر شده است و این نوآوری را می توان در حضور Samsung A12 pro و دوربین های بیشتر نیز مشاهده کرد. به طور کلی می توان گفت طراحی خوب، عملکرد دکمه ها و تجهیزات فیزیکی قوی توانسته نیاز کاربر را برآورده کند و طراحی خاص سامسونگ در این گوشی به چشم می خورد.

مزایا و معایب گوشی a12 سامسونگ: صفحه نمایش IPS اما با وضوح خوب

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A12 از پنل PLS IPS بهره می برد و با رزولوشن 1560 در 720 می تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد که برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملا مناسب است. البته از آنجایی که سامسونگ مدت هاست برخی از دستگاه های میان رده خود را به پنل های AMOLED مجهز کرده است. برخی از کاربران و کارشناسان انتظار داشتند صفحه نمایش AMOLED را در این گوشی ببینند و به همین دلیل صفحه نمایش IPS را یکی از معایب سامسونگ a12 می دانند.

توجه داشته باشید که همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، a12 به عنوان یک گوشی ارزان قیمت و در واقع ارزان قیمت عرضه شد. به همین دلیل غیرمنطقی به نظر می رسد که انتظار داشته باشیم سامسونگ در این رده از پنل IPS در گوشی های خود استفاده نکند.

درست است که در ایران با قیمت 4 تا 5 میلیون تومان عرضه شد و این رقم برای یک گوشی ارزان قیمت بالاست، اما باور کنید a12 پاسخگوی مشکلات مبادلاتی در ایران نیست و تنها می تواند انتظارات را برآورده کند. از گوشی های ارزان قیمت رودخانه
البته نمایشگر a12 با تراکم پیکسلی 264 اینچ می تواند تصاویری با وضوح خوب به شما نشان دهد و محتوای آن را در زیر نور مستقیم خورشید ببینید. نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.4 درصد است که کل گوشی را صفحه نمایش شما می کند و لبه های قاب کاملاً نامرئی هستند.

باید دقت کرد که در پنل جلویی گوشی از هیچ محافظی استفاده نشود و برای این کار بهتر است از محافظ صفحه نمایش بسیار قوی استفاده شود.

مزایای گوشی A12 سامسونگ: صفحه نمایش ارزان تر از آمولد

اگر بخواهیم نمایشگرهای IPS نیمه شیشه ای را ببینیم، باید به قیمت پایین تر آن ها در مقایسه با نمایشگرهای AMOLED اشاره کنیم. میشه بگید چه ربطی به قیمت این قطعات برای سامسونگ داره؟ در پاسخ باید بگوییم درست است که هزینه های سامسونگ مربوط به ما نیست. اما اگر قرار باشد یک مانیتور LCD بخریم و این پول واقعا از جیب ما خارج شده باشد، برای ما خیلی مهم است! چه کار می کنی؟!

لطفاً توجه داشته باشید، از سال‌ها کار در آوافیکس، می‌توانیم به شما بگوییم که شایع‌ترین نوع خرابی تلفن همراه آسیب ال سی دی در اثر نیرو، ورود مایعات و غیره است. اگرچه ممکن است دو روز پس از خرید گوشی این اتفاق بیفتد (مشکلی نیست)، ممکن است این اتفاق نیفتد.

با این هزینه های تعمیر، امیدوارم در دسته دوم قرار بگیرید و نیازی به تعمیر نداشته باشید. اما از آنجایی که تصادف گزارش نشده، ال سی دی a12 شما ممکن است بر اثر عوامل مختلفی آسیب ببیند و آن وقت است که به دلیل قیمت مناسب نسبت به AMOLED بسیار خوشحال خواهید شد، حتی ممکن است از این انتخاب سامسونگ راضی باشید. بنابراین. توصیه می کنیم قبل از خرید قیمت LCD a12 را بررسی کنید.

آیا می دانستید آوافیکس یک مرکز خدمات تعمیر موبایل در محل است؟! به عبارت دیگر، زمانی که به آن نیاز دارید، یک تکنسین برای تعمیر گوشی شما در خانه، محل کار یا هر جای دیگری که به آن نیاز دارید اعزام می شود.

صفحه نمایش لمسی سامسونگ A12 مشکل کار نمی کند

کار نکردن لمس قسمت هایی از صفحه نمایش در a12 مشکلی است که باعث نگرانی و حتی ناراحتی برخی از خریداران شده است. واقعیت این است که طبق شکایات ثبت شده توسط کاربران، زمانی که گوشی روی یک سطح صاف قرار می گیرد، لمس بالای صفحه نمایش ضعیف می شود یا حتی اصلا کار نمی کند!

عجیب است که بسیاری از کاربران با چنین مشکلاتی مواجه نمی شوند و از کیفیت لمسی گوشی بسیار راضی هستند. سامسونگ تاکنون در مورد علت اصلی این مشکل چیزی نگفته است و به دلیل رایج بودن مشکل، تصمیم گرفتیم مقاله ای برای بررسی این موضوع ارائه کنیم.

مزایای گوشی سامسونگ A12

سامسونگ A12 مانند بسیاری از محصولات سامسونگ در سال های اخیر از فناوری چند دوربین استفاده می کند. این گوشی دارای قاب مربعی با چهار لنز مجزا می باشد.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض است که نسبت به دوربین 13 مگاپیکسلی A11 پیشرفت بزرگی داشته و تجربه عکاسی لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. دوربین دوم نیز یک سنسور اولتراسونیک 5 مگاپیکسلی است که در واقع مکمل دوربین اول است. علاوه بر این دو دوربین، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی برای عکاسی از نزدیک و یک لنز دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی در عمق میدان وجود دارد که می توان از آنها برای ثبت عکس استفاده کرد. داشتن دوربین های متعدد به شما امکان می دهد سبک های مختلف عکس بگیرید.

عکاسی با این دوربین البته کمی ضرر دارد. ویدیوها با کیفیت 1080 و نرخ رفرش 30 فریم بر ثانیه هستند، اما صفحه نمایش در حین فیلمبرداری نویز خواهد داشت. در کل از نظر دوربین گوشی سامسونگ A12 کمی بهتر از همتایان اقتصادی خود عمل کرده و کیفیت خوب و قابل قبولی دارد.

نتیجه

سامسونگ A12 گوشی محبوب و مقرون به صرفه ای است که از روز عرضه انتقادات زیادی را به خود وارد کرده است و بسیاری آن را یک قهقرایی برای سامسونگ می دانند، اما در نهایت باید دستگاهی برای کسانی باشد که نمی خواهند خرج کنند. بسیار پول . شاید این دلیل بقای سامسونگ باشد که برخلاف سایر شرکت ها نیازهای همه اقشار جامعه را درک می کند و به لزوم ارائه خدمات و محصولات خود با قیمت پایین احترام می گذارد.

به طور کلی می توان گفت که از خرید این گوشی پشیمان نخواهید شد و اگر قصد دارید هزینه زیادی برای خرید گوشی خرج نکنید، در بین همان دسته بندی های اقتصادی با این قیمت، قطعا ویژگی ها و ظاهر این گوشی شما را برآورده خواهد کرد. نیاز دارد.



می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : دو شنبه 28 شهريور 1401 ساعت : 22:23
بازدید : 821

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: